Dikkat: Tarayıcınızda JavaScript betiklerinin yürütülmesi devre dışı bırakılmış. Bu nedenle bu anketteki tüm soruları yanıtlayamayabilirsiniz. Lütfen tarayıcı ayarlarınızı denetleyin.

Üniversite Son Sınıf Öğrencilerinin Algılanan Gelecekteki İstihdam Edilebilirliğinin Yordayıcısı Olarak Üniversite Kalitesi

Bu çalışma, ODTÜ Eğitim Yönetimi ve Planlaması yüksek lisans öğrencisi Buse Tanyel KAYLAN tarafından tez çalışması kapsamında, Doç. Dr. Serap EMİL'in danışmanlığında yürütülmektedir. Balıkesir, Kocaeli ve Çanakkale 18 Mart Üniversitelerini kapsayan bu çalışmada amaç, üniversite son sınıf öğrencilerinin mezun istihdam edilebilirliğini ve üniversite hizmet kalitesi ile ilişkisini incelemektir. Çalışma sonunda elde edilecek bilgiler mezun adaylarının istihdam edilebilirliğinin daha verimli bir şekilde planlanmasına katkı sağlayacaktır. Çalışmaya katılım tamamen gönüllülük esasına dayanmaktadır. Ankette sizden kimlik belirleyici herhangi bir bilgi istenmemektedir ve cevaplarınız tamamıyla gizli tutulacaktır. Elde edilecek bilgiler araştırmacılar tarafından değerlendirilerek sadece bilimsel amaçlarla kullanılacaktır. 

Cevaplamanız gereken iki anket bulunmakta ve anketlerin hiçbiri, genel olarak kişisel rahatsızlık verecek sorular içermemektedir. Ancak katılım sırasında sorulardan ya da herhangi başka bir nedenden ötürü kendinizi rahatsız hissederseniz anketi yarıda bırakarak çıkmakta serbestsiniz. Çalışmadan ayrılmanız durumunda sizden toplanan veriler çalışmadan çıkarılacak ve imha edilecektir.

Çalışma hakkında daha fazla bilgi almak için Buse Tanyel KAYLAN (e-posta: tanyel.buse@metu.edu.tr) ile iletişime geçebilirsiniz. 

Demografik Bilgi Formu
Cinsiyetiniz:
Üniversiteniz:
Bölümünüz:
Genel not ortalamanız (4.00 üzerinden):
Ailenizin aylık ortalama gelir düzeyini seçiniz
Zorunlu stajım dışında iş/staj tecrübem var.
Yükseköğretim Hizmet Kalitesi Ölçeği (HEDPERF)

Anket sorularına vereceğiniz cevaplar 1'den 5'e kadar derecelendirilmiştir;

(1) Hiç katılmıyorum
(2) Katılmıyorum
(3) Kararsızım
(4) Katılıyorum
(5) Kesinlikle katılıyorum

Akademik personel, ders ile ilgili sorularımı yanıtlayabilecek yeterli bilgiye sahiptir.
Akademik personel, bana nazik ve saygılı bir şeklide yaklaşmaktadır.
Akademik personel, hiçbir zaman isteklerime cevap veremeyecek kadar meşgul değildir.
Akademik personel, benim sorunum olduğu zaman çözmek için samimi bir ilgi göstermektedir.
Akademik personel, öğrencilere karşı olumlu bir tutum sergilemektedir.
Akademik personelin, öğrencilerle olan sınıf içi iletişimi yeterli düzeydedir.
Akademik personel, bilgi ve becerilerimin (performansımın) gelişim süreci ile ilgili geribildirim sağlamaktadır.
Akademik personel, öğrencileri yönlendirmek için yeterli zamanı ayırabilmektedir.
Üniversitem iyi bir imaja sahiptir.
Üniversitemin öğrenci yurt imkanı vardır ve yeterlidir.
Üniversitemin akademik tesisleri (derslik, laboratuar, konferans salonu vb.) yeterlidir.
Üniversitemde mükemmel kalitede diploma programları yürütülmektedir.
Üniversitemin sosyal tesisleri, öğrencilerin kullanımına uygun ve yeterlidir.
Üniversitemde kişisel ilginin sağlanması için sınıf büyüklükleri minimum kapasitede tutulmaktadır.
Üniversitemde çok sayıda ve çeşitli uzmanlık programları sunulmaktadır.
Üniversitem esnek müfredat yapısına sahip programlar sunmaktadır.
Üniversitem mükemmel kampüs planı ve görünüşü olan ideal bir yere (lokasyona) sahiptir.
Üniversitem oldukça saygın diploma programları sunmaktadır.
Akademik personel, kendi alanında oldukça bilgili ve tecrübe sahibidir.
Üniversitemden mezun kişiler kolayca iş bulabilmektedirler.
Bir sorunum olduğunda idari personel, sorunu çözmek için samimi bir ilgi göstermektedir.
İdari personel, öğrencilere özenli ve bireysel ilgi göstermektedir.
İdari personel, öğrencilerin soruları/ şikayetleri ile etkin olarak ve zamanında ilgilenir.
İdari personel, hiçbir zaman öğrencilerin isteklerine cevap veremeyecek kadar meşgul değildir.
İdari birimler, öğrencilere ait kayıtları ve bilgileri hatasız ve ulaşılabilir olarak tutmaktadırlar.
İdari personel, öğrenciye verdiği sözü zamanında yerine getirir.
İdari büroların çalışma saatleri benim için uygundur.
İdari personel, öğrencilere karşı olumlu bir tutum sergilemektedir.
İdari personelin, öğrencilerle olan iletişimi iyi düzeydedir.
İdari personel, kendi görev alanlarına ait prosedüre ilişkin yeterli bir bilgi düzeyine sahiptir.
Üniversitem ile yaptığım işlemlerde (kayıt, askerlik durumu, ders seçimi vb.) kendimi güvende hissederim.
Üniversitem, hizmetlerini daha önceden söylediği zaman içinde gerçekleştirir.
İdari personel, öğrencilere ayrım gözetmeksizin ve saygılı olarak davranmaktadır.
Üniversitem tarafından öğrencilere yeteri kadar özgürlük ortamı sağlanmaktadır.
Üniversitem öğrencinin gizlilik haklarına saygılıdır.
Üniversitemin personeline rahatlıkla telefonla ulaşabilirim.
Üniversitem mükemmel bir danışmanlık hizmeti sunmaktadır.
Üniversitemin sunduğu sağlık hizmetleri yeterlidir.
Üniversitem, öğrenci kulüplerinin kurulmasını teşvik etmekte ve desteklemektedir.
Üniversitem sunduğu hizmet kalitesini artırabilmek için öğrencilerden gelen bildirimlere değer vermektedir.
Üniversitemin standart ve anlaşılması kolay bir hizmet sunum yöntemi vardır.
Üniversitemden aldığım hizmet beklentilerimi tamamen yerine getirmiştir.
Üniversitemi başkalarına tavsiye ederim.
Bir daha üniversite seçme şansım olsa, yine de bu üniversiteyi seçerdim.
Araştırma görevlileri uygulama derslerinde anlatacakları konulara hakim ve ders anlatmaya isteklidirler.
Araştırma görevlileri, öğrencilere karşı olumlu bir tutum sergilemektedir.
Algılanan Gelecekteki İstihdam Edilebilirlik Ölçeği

Anket cevapları 1'den 6'ya kadar derecelendirilmiştir;

(1) Kesinlikle katılmıyorum
(2) Katılmıyorum
(3) Kısmen katılmıyorum
(4) Kısmen katılıyorum
(5) Katılıyorum
(6) Kesinlikle katılıyorum

İşimde başarılı olmak için kurduğum ilişkilerden yararlanabileceğim.
İşimi iyi yapmamı sağlayacak sosyal ilişkiler ağı kuracağım.
Olası iş fırsatlarını belirlememe yardımcı olabilecek bir iletişim ağı kuracağım.
Kariyer alanında iş bulmama yardımcı olabilecek insanlarla nasıl iletişim kuracağımı bileceğim.
Çalışmalarımdan edindiğim bilgileri kullanarak amacıma uygun iş tecrübesine sahip olacağım.
Gelecekteki işverenlerim, biriktirmiş olduğum iş deneyiminden etkilenecekler.
Gelecekteki işverenlerim kazandığım iş deneyimlerinden memnun olacaklar.
Gelecekteki işverenlerime, istedikleri uygulama becerilerine ve akademik tecrübeye sahip olduğumu gösterebileceğim.
Tecrübelerim, başa çıkma gücümün olduğunu ve kolayca pes etmediğimi gösterecek.
Olası işverenlerim, iyi motive olduğumu başarılarımdan görebilecekler.
Olası işverenlerim, kendim için net hedeflerim olduğunu görebilecekler.
Sicilim (kayıtlarım), güçlü bir iş etiğine sahip olduğumu gösterecektir.
Gelecekteki işverenlerimin işe alımlarda, diğer üniversitelerden ziyade benim üniversitemin mezunlarını tercih edeceklerinin avantajına sahip olacağım.
Eğitim aldığım üniversitenin itibarı, iş ararken bana çok önemli bir kazanç sağlayacak.
Eğitim aldığım üniversitenin çok sayıda olası işverenle güçlü ortaklıkları olduğu için, bana açık pek çok iş fırsatı olacak.
Üniversitemin mezunları yüksek talep gören çalışma pozisyonları konusunda iyi bir şekilde yetiştirildiği için, aranılan biri olacağım.
Benim için mevcut olan çeşitli iş fırsatlarına hakim olacağım.
Kariyerimde iyi olmak için atmam gereken adımları öğreneceğim.
Seçtiğim alandaki iş fırsatlarını keşfetme becerilerini geliştireceğim.
Seçtiğim alandaki mesleki eğilimler konusunda güncel kalacağım.
İstediğim işi elde etmek için gereken bilgileri kazanacağım.
Seçtiğim mesleğe uygun becerilere sahip olacağım.
Gelecekteki işverenlerim, istedikleri bilgileri ve alana uygun özel/teknik becerileri öğrenmiş olacağımı görecekler.
Gelecekteki işverenlerimin sıklıkla ihtiyaç duyacakları mantıklı düşünme ve problem çözme becerilerimi geliştirmiş olacağım.