Sıkça Sorulan Sorular


1. ODTÜ anket servisinden kimler yararlanabilir?

Servisten halen çalışmakta olan ODTÜ personeli ve yüksek lisans - doktora öğrencileri yararlanabilmektedir.

2. ODTÜ anket servisine nasıl başvurabilirim?

ODTÜ personeli iseniz merkezi sunucularda kullandığınız kullanıcı kodunuzu ve şifrenizi kullanarak https://anket.metu.edu.tr/admin adresinden, başvuru gerekmeksizin giriş yapıp, kullanabilirsiniz.

3. ODTÜ anket servisine nasıl erişebilirim?

ODTÜ merkezi sunucularında kullandığınız kullanıcı adı ve şifrenizi kullanarak https://anket.metu.edu.tr/admin adresine giriş yapabilirsiniz. Anket oluşturma ve yayınlama, katılımcı bilgilerini düzenleme, anket yanıtlarını görüntüleme gibi tüm işlemler bu adresten yapılmaktadır.

4. Limesurvey yazılımı hakkında nereden bilgi alabilirim?

ODTÜ anket servisinin altyapısında kullanılan Limesurvey yazılımının detaylı özellikler listesi buradaki adresten edinilebilir. Limesurvey yazılımının orijinal yardım ve dokümantasyon sayfasına buradaki adresten erişilebilir. Yazılımla ilgili destek forumları ise buradaki adresten konu başlıklarına göre erişilebilir durumdadır.

Not: Bağlantılarda sunulan içerik İngilizce'dir.

5. Anket servisi üzerinde nasıl anket oluşturabilirim?

Servise giriş yapıp Anket Listesine tıkladıktan sonra "Yeni bir anket oluşturun" kutucuğuna tıklayarak anket yaratabilir, kopyalayabilir veya yükleyebilirsiniz.  ikonuna tıkladıktan sonra ekrana gelen formlardaki bilgileri doldurup, belirtilen adımları izleyerek kolayca anket oluşturabilirsiniz.

6. Oluşturduğum anketleri yayınlamadan test edebilir miyim?

Oluşturduğunuz anketlerin, "Anket Önizlemesi" ikonuna tıklayarak ön izlemesini yapabilir ve anketlerinizi test edebilirsiniz.

7. Oluşturduğum anketlerin yanıtlarını nasıl görebilirim?

Anket menüsünde yer alan "Yanıtlar" seçeneğini kullanarak tamamlanmış veya yarıda bırakılmış tüm anket yanıtlarını görebilirsiniz. Anketinizin süresi bittiğinde veya kullanımdan kaldırmak istediğinizde mutlaka "sona erdirmelisiniz".

8. Anket servisi ile anonim (yanıtların kime ait olduğu bilinmeyen) veya anonim olmayan (yanıtların kime ait olduğu bilinen) ya da herkese açık/sadece belli kişilere açık anketler oluşturabilir miyim?

Anketi oluştururken amacınıza uygun olarak çeşitli erişim seçeneklerini seçebilirsiniz. METUSurvey anonim, anonim olmayan, herkese açık veya dışa erişimi kapalı anketler oluşturmanıza olanak vermektedir. Bu seçeneklere Anket Ayarları menüsünde yer alan Katılımcı Ayarları seçeneğini kullanarak erişebilirsiniz. Ancak, anketin katılımcı ayarları ile ilgili bu seçeneği anketi etkinleştirmeden önce belirlemiş olmanız gerekmektedir. Anketi etkinleştirdikten sonra, bu seçeneği anketinizi durdurmadan değiştiremezsiniz.

9. Bir anketi aktive ettikten sonra üzerinde değişiklik yapabilir miyim?

Oluşturduğunuz bir anketi kullanıma açmak için önce etkinleştirmeniz gerekmektedir. Etkinleştirilmiş bir ankette sadece soruların kodu/başlığı/içeriği, soru gruplarının ismi/açıklaması, yanıt opsiyonlarının içeriği ve anket ismi/açıklaması değiştirilebilmektedir. Soru eklemek/çıkarmak, soru grubu eklemek/çıkarmak, alt soru eklemek/çıkarmak ve bunların kodunu değiştirebilmek için anketi durdurmanız gerekmektedir.

10. Erişim bileti (token) nedir?

Dışarıya erişimi kapalı anketlere davet edilen kişilerin söz konusu anketlere erişmeleri için ihtiyaç duydukları, elle veya sistem tarafından otomatik oluşturabileceğiniz belli sayıda karakterden oluşan spesifik şifrelerdir. Anket erişimi kapalı olarak ayarlandıktan sonra oluşturulan erişim biletleri davet edilen kişilerin e-posta adreslerine gönderilir. Sadece davet edilen kişiler kendilerine ulaşan bu bilgiyi kullanarak ankete erişebilir ve yanıtlayabilirler.

11. ODTÜ anket servisi ile ilgili soru veya sorunlarımı nereye iletebilirim?

Bu sayfada yanıtını bulamadığınız soru ve sorunları hakkında bizimle iletişime geçebilirsiniz..